Glöm alla elaka människor ni har haft i era liv, strunta i dem, låt dem inte sätta sig i era huvuden.
Låt dem inte vinna.
Stå upp för varandra, skydda varandra.
Stötta varandra.
 
Mobbning måste få ett slut, ett stop.
Det är aldrig under några omständigheter ok att utsätta någon för mobbning.
Folk säger att det måste finnas en anledning till att man blir mobbad, att den utsatte måste ha gjort något fel, att man har varit elak.
Det behöver inte finnas en anledning till att bli mobbad, det handlar inte om att man måste ha gjort något för att förtjäna att bli mobbad.
Ingen förtjänar att bli utsatt för mobbning och kränkningar.
Man kan bli mobbad oavsett, det kvittar om man har gjort något eller inte.
Folk säger att de som mobbar har det svårt hemma och därför mår dåligt, vilket då gör att de ger sig på andra. Men det är absolut inte ok att ge sig på någon annan bara för att man tror att man då skulle må bättre själv.
Att mobbaren/mobbarna mår dåligt och har det svårt hemma har inget med den utsatte att göra.
Det är inte rätt att den som blir utsatt för mobbning ska behöva höra att den ska förstå att den andre mår dåligt och därför beter sig illa.
 
All mobbning jag har varit med om i skolan, alla hån, kränkningar alla hemska ord jag har fått på mig kommer alltid att finnas kvar i mitt huvud.
Jag har blivit kallad för så många hemska namn och ord, namn och ord som inte ens är värda att nämnas för att de är så hemska.
Alla elakheter, all mobbning, alla hemska ord jag fick mot mig i skolan kommer alltid att finnas inuti mig och skadad är gjord, vilket har lett till att jag har svårt att lita på folk.
Jag fick ofta höra ifrån skolpersonalen att jag måste förstå att mobbarna mår inte så bra så därför beter dom sig så här.
 
The scars is Still There and Always will be inside of me.
Why can't people just stop being mean, and instead be kind and true to One another.
I won't let the mean people treat me badly anymore.
All THE People that has been mean to me over this 12 years in school should be ashamed of themselves, they should feel terrible.
I don't understand how they can feel good about themselves without any regrets of all the terrible things they put me through. How can people be so mean and cruel.
I will show all those horrible people that I won't let them hurt me anymore that they can`t get to me anymore.
The Show Must Go On.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress